درباره ما

"های مارکو" یک سایت خرید اینترنتی بلیط هواپیما؛ هتل و تور است که از سال 1394 فعالیت خود را شروع کرده و در این مدت توانسته با پشتیبانی 24 ساعته و استرداد وجه های سریع خود؛ رضایت کاربران خود را را به دست بیاورد!

در ابتدا، فروش بلیط پرواز داخلی در دستور کار "های مارکو" قرار داشت؛ اما به مرور امکان خرید سایر محصولات گردشگری نیز به های مارکو اضافه شد...

مزایای خرید بلیط هواپیما از "های مارکو"

شما با خرید بلیط هواپیما از "های مارکو" با سامانه مطمئن و معتبری روبه‌رو هستید که تمام نیازهایتان را پاسخ می‌دهد. برای خرید آنلاین بلیط هواپیما در "های مارکو" کافیست مبدا، مقصد و تاریخ پرواز خود را انتخاب کنید. پس از کلیک روی جستجو، لیست قیمت بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر شما ظاهر می‌شود. در این لیست، انتخابهای متعددی پیش روی شماست. برای اینکه گزینه‌ ها را برای خرید بلیط هواپیما محدودتر کنید، ما ابزارهای مختلفی برای شما تدارک دیده ایم.

یکی از ابزارهای بسیار مفید و کاربردی برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما، تقویم قیمتی است. با استفاده از تقویم قیمتی شما می‌توانید کمترین و بیشترین قیمت بلیط پرواز را در روزهای قبل و بعد از آن تاریخ مشاهده کنید. در صورتی که اصرار به خرید بلیط هواپیما در یک روز خاص نداشته باشید، این امکان به شما کمک می‌کند تا مبلغ بلیط هواپیما برایتان با مبلغ به صرفه تری تمام شود.

علاوه بر این، با استفاده از فیلترهای کنار صفحه می‌توانید ایرلاین مورد نظرتان را انتخاب کنید. ضمنا می‌توانید، بلیط چارتر هواپیما یا سیستمی را فعال کنید تا فقط یکی از این دو نوع بلیط را مشاهده کنید. بلیط هواپیما خارجی ،کلاس پروازی و زمان پرواز هم از دیگر گزینه‌هایی است که با انتخاب آنها، تعداد بلیط ها محدودتر و رزرو بلیط هواپیما برای شما آسانتر می‌شود.

برای پرداخت هزینه می‌توانید از کارت شتاب استفاده کنید. پس از پرداخت، خرید اینترنتی با موفقیت انجام میشود و بلیط به ایمیل شما ارسال میشود ومشخصات آن به شماره وارد شده هنگام خرید پیامک می شود...

همچنین در همه این مراحل، پشتیبانی "های مارکو" در کنار شماست تا هر زمانی که سوال یا مشکلی داشتید، 24 ساعته پاسخگوی شما باشد.

امکان استرداد بلیط هواپیما

یکی دیگر از امکانات "های مارکو" استرداد آنلاین بلیط هواپیما (کنسلی بلیط) است. در صورتی که پس از رزرو بلیط هواپیما برنامه سفرتان تغییر کرده، به راحتی می‌توانید طبق قوانین کنسلی پرواز داخلی، بلیط هواپیمای خود را کنسل کنید. پس از استرداد، پول شما در کمترین زمان ممکن به حسابتان برگردانده می‌شود. شما برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما از های مارکو می‌توانید از تلفن همراه، رایانه شخصی یا تبلت استفاده کنید. های مارکو در همه این ابزارها کاربرپسند است و شما خریدی آسان را تجربه خواهید کرد. همچنین امکان نصب و استفاده از اپلیکیشن های مارکو برای گوشی های اندروید و آیفون وجود دارد.

رزرو بلیط هواپیما از معتبرترین ایرلاین‌ها

شما برای خرید بلیط هواپیما از بین ایرلاینهای مختلف حق انتخاب دارید و می‌توانید از ایرلاینهای ماهان، زاگرس، کیش ایر، قشم ایر، آسمان، کاسپین، تابان، وارش یا معراج، بلیط پرواز داخلی خود را خریداری کنید.

هر یک از این ایرلاین ها ویژگیها و مشخصات خود را دارند. برخی امکانات و خدمات رفاهی بیشتر دارند و برخی دیگر بلیط هواپیما را با قیمت به صرفه تری ارائه می‌دهند. زمانی که در های مارکو لیست بلیط تمام این ایرلاین ها را مشاهده می‌کنید، می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

دغدغه ما رضایت شما و آرامش در طول مراحل سفر است!

 

 قوانین و مقررات عمومی


وب‌سایت های مارکو طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرائم اینترنتی و مجموعه‌ قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت داشته و کاربران محترم آن موظف به عدم درج هر‌ گونه مطالب سیاسی و یا مغایر با شئونات اخلاقی و مذهبی کشور می باشند. در غیر این صورت، شناسه‌ کاربری این افراد لغو شده و تبعات این موضوع نیز برعهده‌ کاربر خواهد بود.


خدمات و محتوای ارائه شده توسط های مارکو؛ جهت استفاده‌ در این وب‌سایت تولید شده و هر گونه سوء استفاده از اطلاعات، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و… از این وب‌سایت پیگرد قانونی خواهد داشت و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب این وب‌سایت را ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی وب‌سایت های مارکو و لینک مطلب ذکر شده در اینترنت، مجاز است و در رسانه‌های کاغذی، فقط با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت ممکن خواهد بود.


 اطلاعات شخصی کاربران در وب‌سایت کاملاً محرمانه می‌باشد. بنابراین جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی سایر کاربران، کاربر باید تعهد نماید تا عامل تلاش جهت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت یا مشارکتی با اشخاص حقیقی یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌نماید که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص  یا موسسه‌ دیگر را در اسرع وقت به مدیریت سایت های مارکواطلاع دهد.


کاربران تعهد می‌نمایند که اطلاعات خود را هنگام ثبت‌نام و رزرو به صورت صحیح در وب‌سایت وارد کنند. در صورت ورود اطلاعات ناقص يا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربران خواهد بود.


کاربر تعهد می‌نماید هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را در اسرع وقت در وب‌سایت های مارکو اصلاح نماید در غیر این‌صورت این وب‌سایت هیچ مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.


وب‌سایت های مارکو به فروش اینترنتی بلیط هواپیما می‌پردازد و در قبال شرایط اضطراری (بدی آب و هوا، بلایای طبیعی و غیره)، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز و یا اعلام ورشکستگی کلیه ی ایرلاینهای داخلی و خارجی، مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت و کلیه مسولیت ها بر عهده‌ی شرکتهای هواپیمایی مجری پرواز است.


هرگونه سوء استفاده از نام های مارکو، سایت اینترنتی های مارکو، مکاتبه از طرف های مارکو یا استفاده از نام های مشابه و دارای تطابق  ممنوع بوده و از طریق شکایت به مراجع قانونی ذی‌صلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.


وب‌سایت های مارکو اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعه‌ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت اما مراجع ذی‌صلاح تنها در صورت بروز موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.


استفاده از خدمات خاص (ویلچر، ماسک اکسیژن در حین پرواز، رژیم غذایی خاص و غیره) در پرواز نیازمند به اطلاع رسانی و هماهنگی با ایرلاین دارد. در صورت نیاز به دریافت خدمات خاص می بایست پیش از خرید پرواز مورد نظر خود با پشتیبانی سایت های مارکو جهت بررسی امکان ارائه اینگونه خدمات توسط ایرلاین، تماس حاصل فرمایید. 


در صورت اتصال به وب‌سایت های مارکو از طریق سایت های دیگر یا ارجاع کاربر از سایت های مارکو به سایت دیگری، های مارکو مسئولیتی در مورد محتوای این وب‌سايت‌ها بر عهده ندارد. وجود این ارتباطات اینترنتی، به منزله‌ی تایید یا ارتباط های مارکو با تولیدکنندگان آن‌ها نیست.


در صورت اخذ رزرو در پروازهای خارجی و تصمیم بر به تعویق انداختن پرداخت و صدور بلیط خود، یاد آور میگردد که نرخ ريالی بلیط و پرواز مسیرهای خارجی کاملا مطابق و تابع نرخ تبدیل ارز بوده و نوسانات نرخ ارز اعلامی در این سامانه، ناثیر مستقیم بر روی نرخ صدور رزرو های ارائه شده از سوی ایرلاین ها دارد.


شرایط و ضوابط رزرو و خرید بلیط هواپیما


عملیات خرید بلیط در وب‌سایت های مارکو مشمول مجموعه قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، تعهد می‌دهد که از کلیه‌  قوانین و مقررات خرید بلیط آگاهی کامل دارد.


حضور مسافر در فرودگاه، دو (2) ساعت قبل از پرواز در پروازهای داخلی و سه (3) ساعت قبل از پرواز در پروازهای خارجی، الزامی است.


مسافرینی که قصد سفر به گرجستان را دارند باید به موارد زیر توجه داشته باشند. در غیر این صورت مسئولیت خسارت و هزینه‌های وارده بر عهده مسافر می‌باشد:

۱. داشتن بلیط معتبر مسیر برگشت

۲. داشتن واچر معتبر هتل متناسب با بلیط رفت و برگشت

۳. همراه داشتن بیمه مسافرتی متناسب با مدت زمان اقامت

۴. داشتن هزینه کافی و متناسب با تعداد روزهای اقامت

الزام صدور بلیت دو طرفه برای اتباع خارجی:

به اطلاع می رساند ضروری است جهت صدور بلیت به مقصد کشور ترکیه و بالعکس، برای آن دسته از مسافران خارجی که اتباع کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، یمن و پاکستان هستند، بلیت دو طرفه و به صورت رفت و برگشت خریداری گردد. لذا در صورت خرید بلیت یک طرفه برای مسافران فوق الذکر به مقصد و یا از مبدا ترکیه، در فرودگاه مبدأ از سفر آنان ممانعت به عمل خواهد آمد و کنسلی بلیط مطابق با قوانین شرکت هواپیمایی مربوطه ودر صورت امکان استرداد، با کسر جریمه صورت خواهد پذیرفت.

لازم به ذکر است دستورالعمل پذیرش مسافران اتباع عراق منتهی به کشور فوق به شرح ذیل میباشد:

* به همراه داشتن ویزای معتبر
* به همراه داشتن واچر هتل
* به همراه داشتن بلیت برگشت
* به همراه داشتن ۲۰۰ دلار به ازای هر روز اقامت هر فرد در کشور ترکیه

لذا خواهشمند است برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، از رزرو آنلاین بدون در نظر گرفتن موارد فوق خودداری فرمایید.

هنگام اخذ رزرو  یا صدور نهایی بلیط، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی وارد شود. مطابق قوانین سازمان حمل و نقل هوایی بین المللی (یاتا) و سازمان هواپیمایی کشوری امکان اصلاح نام مسافر وجود ندارد و وب سایت های مارکو، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که توسط کاربر به اشتباه وارد شده‌اند بر عهده نخواهد داشت و برای اصلاح نام مسافران بلیط باید کنسل شده و مجدداً خریداری شود.

 در صورت وجود هرگونه ابهام یا شبهه در اطلاعات ارائه شده، حتما پیش از تکمیل فرآیند خرید جهت رفع این موارد با پشتیبانی های مارکو تماس بگیرید.

بلیط خریداری شده متعلق به مسافری است که مشخصات خود را در سیستم وارد نموده و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، از پذیرش مسافر جلوگیری به عمل خواهد آمد.

در قوانین هواپیمایی کشوری، مسافران نوزاد کم‌تر از دو سال، مسافران کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافران بزرگسال، بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت کاربر و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. لازم به ذکر است که در بلیط‌های نرخ مصوب، قیمت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیط‌های چارتری و غیر قابل استرداد، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است.

مسئولیت کنترل ویزای کشور مقصد و ویزای ترانزیت بعهده مسافر است. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۴۱۴۰ تماس حاصل فرمایید.


در صورت تکمیل شدن ظرفیت پرواز حین فرآیند خرید و پرداخت وجه بلیط و کسر شدن مبلغ از حساب شما، مبلغ بلیط به صورت اعتبار به حساب کاربری شما افزوده می‌شود و می‌توانید مجدد جهت خرید بلیط اقدام نمایید. کسر مبلغ از حساب شما به منزله‌ی اخذ قطعی بلیط  نمی باشد.

پس از تایید رزرو و پرداخت در درگاه بانکی، بلیط شما صادر و به ایمیل مسافر ارسال می گردد. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائه‌ی یک نسخه‌ی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، ارائه‌ی شماره‌ی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.

در صورت نیاز به خدمات ویلچر،برای بررسی امکان ارائه این سرویس از طرف هواپیمایی ماهان قبل از خرید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

کنسل کردن بلیط هواپیما شامل جریمه‌ کنسلی مطابق با قوانین بلیط می‌گردد. مقدار این جریمه بنا برقوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است و در زمان درخواست کنسلی، به اطلاع مسافر خواهد رسید. مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و باقی مانده  مبلغ، به حساب مسافر استرداد خواهد شدکه البته این مسئله در مورد برخی پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست و مبلغی جهت بلیط این پروازها در صورت کنسلی به درخواست مسافر مسترد نخواهد شد.

در صورت کنسل کردن بلیط، قیمت آن با کسر مقدار جریمه بلافاصله به صورت اعتبار به حساب کاربر سایت افزوده خواهد شد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین 24 تا 72 ساعت) می‌باشد.


در صورت لغو پرواز یا تاخیر بیشتر از دو ساعت، مسافرمی باید بلیط خود را نزد کانتر هواپیمایی مربوطه در فرودگاه مهر کرده و مطابق با قوانین شرکت هواپیمایی مربوطه، نسخه دیجیتال یا اصل بلیط را  به محل شرکت ارسال نموده و هزینه‌ پرواز پس از تایید ایرلاین مربوطه، به شما بازگردانده خواهد شد.همچنین اگر مسافر پیش از رفتن به فرودگاه از لغو پرواز مطلع شود، می‌تواند با تماس تلفنی با های مارکو، بدون پرداخت جریمه بلیط را کنسل و از پروازهای موجود بلیط تهیه کند .لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ارائه اصل برگه هر دو بلیط مهر شده به دفتر های مارکو الزامی بوده و همچنین ممکن است بدلیل قوانین بین ایرلاین ها لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی شود.


طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک معتمد ایرلاین برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دوران نقاهت بعد از عمل جراحی، دیابت ملیتوس کنترل نشده، افرادی که دیالیز می‌شوند، افرادی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می‌باشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند. لازم به ذکر است که همراه داشتن نامه مربوطه برای انجام پرواز کافی نبوده و در صورت تشخیص خطرناک بودن سفر برای افراد ذکر شده یا دیگر مسافران مجاز به ممانعت از پرواز این دسته از مسافران می باشد و کنسلی بلیط در چنین شرایطی، مطابق با قوانین اولیه بلیط صورت خواهد پذیرفت.


 لطفا توجه داشته باشید که در اغلب ایرلاین ها، بدلیل وجود قرارداد ما بین ایرلاین و شبکه حمل و نقل ریلی و یا اتوبوس رانی کشور مقصد، ممکن است قسمت هایی از سفر با قطار یا اتوبوس ارائه گردد. در صورت ارائه رزرو شما با مسیر های قطار یا اتوبوس، لطفا پیش از تکمیل فرآیند خرید و صدور بلیط با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.


قوانین مربوط به تحویل بار کاملا منوط به دستورالعملهای ایرلاین مربوطه بوده و در برخی از پروازهای خارجی میبایست بار در نقاط میانی مسیر (ترانزیت) تحویل گرفته و مجددا تحویل داده شود.


لذا در صورت وجود هرگونه ابهام یا شبهه در مورد قوانین بار و یا لزوم داشتن ویزا در فرودگاه ترانزیت، حتما پیش از تکمیل فرآیند خرید جهت رفع این موارد با پشتیبانی های مارکو تماس حاصل فرمایید.


  مطابق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، بلیط رفت و برگشت داخلی خریداری شده در یک روز، میبایست دارای فاصله زمانی حداقل 4 ساعت باشد تا بتوان در صورت تاخیر بلیط رفت، بلیط برگشت را کنسل نمود. کنسلی بدون جریمه بلیط رفت یا برگشت در چنین شرایطی، منوط به وجود قرارداد بین دو ایرلاین بوده و در صورت تمایل، می توانید برای آگاهی از وجود چنین قراردادی، با پشتیبانی های مارکو تماس حاصل فرمایید.

در صورت عدم استفاده از پرواز رفت در پرواز های خارجی سیستمی، بلیط برگشت توسط ایرلاین باطل می گردد.

های مارکو صرفا بعنوان نماینده فروش ایرلاین ها خود را موظف به پیگیری درخواست های مسافرین با ایرلاین می داند اما مسئولیت مشکلات بوجود آمده در روند اجرای پرواز در فرودگاه از قبیل تغییرات برنامه پروازی (ساعت و تاریخ پرواز)، کنسلی پرواز به علل مختلف (لغو بدلیل شرایط جوی، کنسلی برنامه پروازی ایرلاین به مقاصد مختلف، کنسلی بدلیل شرایط سیاسی و ...) را بر عهده ندارد.

کاربران موظف به بررسی قوانین و مقررات کلیه پروازها پیش از صدور بلیط و نهایی نمودن خرید خود می باشند. لطفا توجه داشته باشید که قوانین و مقررات بلیط ها به محض صدور لازم الاجرا بوده و های مارکو موظف به پیروی از قوانین ایرلاین می باشد.

توصیه های مارکو به کاربران در هنگام خرید پروازهای خارجی، انتخاب پروازهای سیستمی با قوانین و شرایط تغییر تاریخ و استرداد به منظور کاهش احتمال ضرر و زیان کاربران در صورت وقوع شرایط اضطراری برای کاربر می باشد. در صورت خرید پروازهای غیر قابل استرداد توسط کاربر، های مارکو نیز مطابق قوانین قادر به استرداد مبلغ به کاربران نمی باشد.

لطفا توجه داشته باشید مسافرین پروازهای خارجی که از مسیر رفت خود استفاده نموده اند و درخواست استرداد مسیر برگشت خود را دارند میبایست مدارک اقامتی (از قبیل پاسپورت کشور مقصد، مدارک اقامت، ویزای کار...) خود را جهت این امر ارائه نمایند. درغیر این صورت امکان استرداد بلیط وجود نخواهد داشت.


در برخی پروازها و ایرلاین ها، مسافران موظف به ثبت حضور اینترنتی (Online Check in) در سایت ایرلاین می باشند و در صورت عدم ثبت موفق آن، ایرلاین با اخذ مبلغی بعنوان جریمه، کارت پرواز را صادر می نماید. در صورت عدم تکمیل فرآیند ثبت حضور اینترنتی (Online Check in)، مسئولیت عواقب ناشی از آن، بعهده کاربر و مسافر خواهد بود.

بار مجاز در پروازهای خارجی هواپیمایی ایران ایر در تمامی کلاس های اکونومی 30 کیلوگرم میباشد .


پروازهایی که توقف در کشورهای انگلستان، چین و هنگ کنگ داشته باشند، نیازمند ویزای ترانزیت و یا گذرنامه معتبر جهت تردد در این کشور بوده و در صورت نقص مدارک از پرواز مسافر جلوگیری خواهد شد. 

لذا در صورت وجود هرگونه ابهام یا شبهه در مورد قوانین ویزا در فرودگاه ترانزیت، حتما پیش از تکمیل فرآیند خرید جهت رفع این موارد با پشتیبانی های مارکو تماس حاصل فرمایید.

در هواپیمایی ماهان توجه به نکات زیر ضروری است : 

در صورت نیاز به خدمات ویلچر، برای بررسی امکان ارائه این سرویس از طرف هواپیمایی ماهان قبل از خرید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

بلیط های نوزاد در پروازهای داخلی هواپیمایی ماهان فاقد هرگونه بار مجاز می باشد.

شرایط استرداد :

قوانین کنسلی بلیط رفت و برگشت داخلی

 

مطابق با قوانین چند جانبه میان شرکتهای هواپیمایی و بر اساس قوانین داخلی، در صورتیکه بلیط پرواز به صورت رفت و برگشت خریداری گردد و یک مسیر پروازی توسط ایرلاین لغو شود و یا تاخیر و تعجیل بیش از دو ساعت داشته باشد و مسافر از پرواز انصراف دهد قوانین زیر برای کنسل کردن مسیر دیگر پرواز برقرار است:

 

به منظور همکاری و پذیرش متقابل مسافران پروازهای داخلی (اعم از برنامه ای و یا چارتر) توسط شرکت های هواپیمایی در شرایط ابطال، بروز تاخیر بیش از دو ساعت و یا ایجاد اشکال در پذیرش مسافر به دلایل عملیاتی از سوی شرکت های هواپیمایی هما (IR)، آسمان (EP)، ماهان (W5)، کیش ایر (Y9)، قشم ایر (QB)، کارون (NV)، آتا (I3)، معراج (JI)، تابان (HH)، کاسپین (IV)، سپهران (IS)، وارش (VAR) و ساها (IRZ) دفاتر خدمات مسافرت هوایی می باید در خصوص استرداد بلیط آن دسته از مسافران که پرواز خود را از دست داده اند با شرایط ذیل عمل نمایند:

- بلیط الکترونیکی و یا کاغذی (بنا به اعلام ایرلاین) آن دسته از مسافرانی که پرواز داخلی اول و یا پرواز داخلی دوم خود را به علت تاخیر و یا ابطال پرواز داخلی اول و یا پرواز داخلی دوم ( که قرار بوده است توسط یکی از این شرکت های فوق الذکر انجام شود) از دست داده اند و از هرگونه هزینه ابطال بلیط (CRCN) معاف خواهند بود، مشروط بر اینکه تاریخ صدور بلیط قبل از تاریخ پرواز باطل شده باشد.

- شرکت هواپیمایی مربوطه (تاخیر و یا ابطال کننده پرواز) موظف است بلیط مسیر ابطالی و یا تاخیر پرواز مسافران خود را ممهور به مهر علت تاخیر و یا ابطال پرواز نموده تا از سوی مسافر به منظور عدم کسر هزینه ابطال بلیط (CRCN) ادامه مسیر و یا برگشت خود، به شرکت هواپیمایی ثانویه ارائه دهد.

- در کلیه ایرلاینها به جز هواپیمایی معراج *، فاصله بین دو پرواز رفت و برگشت می بایست کمتر از 48 ساعت باشد

* هواپیمایی معراج در پروازهای رفت و برگشت، در صورت تاخیر بالا و یا لغو یکی از پروازها، چنانچه هر دو ایرلاین عضو قرارداد چندگانه و همچنین فاصله ی بین دو پرواز کمتر 24 ساعت باشد، پس از بررسی بلیط ممهور توسط شرکت هواپیمایی مقابل، استرداد وجه بلیط را تایید می نماید

** با توجه به عدم عضویت ایرلاین های ایران ایرتور، زاگرس در قرارداد چند جانبه ایرلاین های داخلی، در صورت خرید پرواز رفت و برگشت با دیگر ایرلاین ها و بروز هرگونه تغییرات پروازی در پرواز رفت یا برگشت، ایرلاین های نام برده متعهد برای کنسلی بدون جریمه بلیط خود و دیگر ایرلاین ها نمی باشند.

 

- مبلغ قابل استرداد پس از ارسال مدارک مورد نیاز و درخواست به پشتیبانی، پس از تایید ایرلاین حداکثر طی مدت ۷۲ ساعت کاری به همان حسابی که خرید توسط آن صورت گرفته بصورت آنلاین واریز میگردد. لازم به ذکر است که در صورت بروز خطای بانکی در فرآیند استرداد و عدم واریز وجه توسط بانک، کاربر می بایست شماره کارت، شماره حساب و یا شماره شبا، صرفا متعلق به خود را جهت استرداد به پشتیبانی سایت اعلام فرماید.

قوانین و مقررات هتل داخلی


های مارکو می تواند در صورت افزودن قابلیت ها و خدمات جدید و یا تغییر در قوانین و مقررات هتل ها و تامین کنندگان سایت و همچنین در جهت بهبود عملکرد، اقدام به بروز رسانی ضوابط و مقررات وب سایت نماید.


اطلاعات هتل‌های موجود در سایت های مارکو، شامل داشتن ظرفیت خالی اتاق، نقشه هتل، قیمتهای به روز شده، ستاره هتل ها، تصاویر هتل ها، عوارض و مالیات ، حق سرویس، وعده های غذایی، امکانات هتل،ترانسفر فرودگاهی و ... توسط هتل ها و تامین کننده های مختلف تهیه می گردد و مسئولیت صحت آن، بر عهده هتل منتخب و یا تامین کنندگان سایت بوده و های مارکو در جهت ایجاد صحت اطلاعات هتل تمام تلاش خود را می نماید، در صورت نیاز مسافر به کسب اطلاعات جزئی با دقت بالاتر می بایست با شماره پشتیبانی 24 ساعته های مارکو تماس حاصل فرمایند.


حال ممکن است هتل ها و سایر اقامتگاه‌ها در مواردی در ارایه خدمات اعلامی کوتاهی کنند و یا کلیه یا برخی از اطلاعات مندرج در صفحه هتل، اقامتگاه مطابق با اطلاعاتی که در زمان معرفی آن محصولات اعلام شده، نباشد. در این صورت مسئولیت ناشی از هرگونه نقض یا مغایرت  با مالک هتل، اقامتگاه یا سرویس دهنده سایت می باشد. در این‌صورت ما از شما می‌خواهیم تا این قبیل مشکلات را با تیم پشتیبانی 24 ساعته های مارکو درمیان بگذارید تا ضمن پیگیری در کوتاهترین زمان، بازخورد آن را در اختیار هتل و سرویس دهنده سایت قرار داده و در صورت لزوم، سرویس مذکور را از محصولات خود حذف  نماید.


های مارکو تعهد می کند که بعد از رزرو کردن و صدور رسید هتل در آن تاریخ برای مسافر رزرو شده باشد، اما این شرکت در قبال کیفیت خدمات ارائه شده از سوی هتل و اقامتگاه مسئولیتی ندارد.


در روزها و فصول پر مسافرِ سال، هتل ها و سایر اقامتگاه‌ها قوانین خاصی را اجرا می‎کنند تا بتوانند مدیریت بهتری در پذیرش و ارایه خدمات داشته باشند. از جمله این قوانین می‌توان به عدم پذیرش کنسلی، تغییر تاریخ، تغییر نام و در برخی هتل ها عدم ارایه سرویس‌های اتاق به‌صورت تخت اضافه اشاره کرد، های مارکو در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.


احراز هویت مسافر و شرایط محرمیت، از سوی اقامتگاه یا هتل و بر اساس ارزش‌ها و شئونات اسلامی است؛ اقامتگاه‌ها یا هتل‌ها این اختیار را خواهند داشت در صورت عدم احراز شرایط محرمیت از ورود مسافرین به اقامتگاه ممانعت کرده و مطابق قوانین کنسلی عمل ‌کنند. همچنین طبق قوانین اختصاصی برخی از هتل‌ها، پذیرش میهمان با مدرک صیغه‌نامه امکان پذیر نمی‌باشد. لطفا در صورت داشتن مدرک مذکور پیش از نهایی کردن هتل، جهت اطمینان با پشتیبانی ۲۴ ساعته های مارکو با شماره 41501-021  و یا هتل منتخب خود تماس حاصل فرمایید.

به علت عدم اعلام نرخ‌های سال جدید برخی از هتل‌ها، قیمت‌های ارائه شده تعدادی از هتل ها روی سایت برای ایام نوروز بصورت علی‌الحساب است. در صورت افزایش نرخ، مابه التفاوت قبل از ورود میهمان به هتل اخذ خواهد شد.


قوانین خاص پذیرش هتل‌ها در شهر‌ها و هتل‌ها در ایام خاص و نوروز بسیار متفاوت است، مثلا شرایط یک شب اقامت به بالا، عدم پذیرش با صیغه نامه رسمی، عدم پذیرش خانم‌های مجرد، تفاوت نرخ میهمان خارجی و ایرانی، اعلام ترانسفر ۲۴ ساعت پیش از رزرو در ساعت کاری، همراه داشتن مدرک معتبر شناسایی(محرمیت)، نوع تخت اتاق و طبقه واقع شدن اتاق در هتل هنگام پذیرش میهمان مشخص می‌گردد. همچنین ساعت ورود و خروج میهمان به اتاق در زمان نوروز و ایام خاص متفاوت می‌باشد.


تاریخ رزروهای نوروز بصورت پکیجی بر اساس تاریخ‌های اعلام شده این ایام تایید می‌گردد، در صورت درخواست تاریخ خارج از پکیج‌های ارائه شده با پشتیبانی ۲۴ ساعته های مارکو با شماره ۴۱۵۰۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.


های مارکو در برابر قوانین داخلی هتل ها از جمله ضوابط اجتماعی پذیرش مسافران هیچگونه مسئولیتی ندارد.


در صورت درخواست کنسلی هتل از طرف مسافر، همچنین عدم فروش مجدد اتاق کنسل شده در زمان باقیمانده توسط تامین کننده و یا هتل، مبلغی به عنوان جریمه توسط مسافر باید پرداخت گردد، میزان این جریمه از یک شب تا 100% مبلغ رزرو هتل بسته به سیاست هتل و تامین کننده می باشد. از این‌رو قوانین کنسلی هر اقامتگاه، در صفحه آن اقامتگاه درج گردیده و ممکن است با اقامتگاه دیگر متفاوت باشد. حتی ممکن است این قوانین در تمام سال یکسان نباشد. در نظر داشته باشید های مارکو تابع قوانین تامین کننده سایت می باشد. اطمینان داشته باشید های مارکو تلاش حداکثری خود را در خصوص منافع مسافرین خود انجام خواهد داد.

با توجه به قوانین تامین کننده، در صورت کنسل کردن واچر هتل، علاوه بر هزینه جریمه قید شده، مبلغ 10% نیز بعنوان هزینه خدمات از مبلغ کل کسر گردیده و مابقی به حساب مسافر استرداد خواهد شد.


برای پذیرش بانوان که به‌صورت تنها قصد اقامت دارند قانوناً مشکلی وجود ندارد و با نامه رسمی شرکت‎ها و سازمان‌ها مبنی بر مأموریت و یا شرکت در همایش‌ها، اقامت به‌راحتی میسر می‌شود. در صورت داشتن  هر گونه سوال، پیش از نهایی کردن رزرو خود با پشتیبانی 24 ساعته های مارکو تماس حاصل فرمایید.


مسافرین با رزرو و پرداخت وجه هتل و یا مراکز اقامتی قوانین مربوط به آن را نیز می پذیرد و می بایستی به قوانین و ضوابط آن پایبند باشد.


زمان ورود و خروج هر اقامتگاه در صفحه آن ذکر شده است. مسافرین متعهد به رعایت این زمانبندی اعلام شده هستند.


طبقه واقع شدن اتاق و نوع تخت کاملا بستگی به ظرفیت موجود اتاقها در زمان پذیرش مسافر دارد.


مسافر می‌پذیرد چنانچه به واسطه اقامت ایشان، خسارتی به محل اقامت و وسایل آن وارد شود، مسئولیت تأمین هزینه‌های مربوط به آن بر عهده ایشان خواهد بود.


در صورتی که در مدت زمان اقامت مسافر در یک اقامتگاه، عملی خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران انجام شود، مسئولیت آن با شخصی است که مرتکب جرم شده است و های مارکو هیچگونه مسئولیتی در خصوص تخلفات یا جرائم صورت گرفته ندارد.


در صورت درخواست لغو رزرو اقامتگاه یا هتل، مبلغ رزرو پس از اعمال قوانین کنسلی اقامتگاه یا هتل و یا سرویس دهنده سایت، ظرف 1 الی 72 ساعت کاری به همان حسابی که در زمان خرید پرداخت با آن انجام شده مسترد می گردد.


با توجه به اینکه پس از خرید نهایی هتل امکان تغییر یا اصلاح نام و یا مشخصات مهمان وجود ندارد و جهت اصلاح اطلاعات، می بایست  هتل کنسل شده و مجدداً رزرو از سوی مهمان صورت گیرد، لذا ارائه اطلاعات شخصی صحیح، نظیر نام و نام خانوادگی طبق اطلاعات شناسنامه ای اعم از شماره ملی، شماره پاسپورت، ملیت مسافر، تعداد مسافرین، جنسیت و سن میهمان و … بر عهده مسافر می­باشد.


هتل خریداری شده، متعلق به مهمانی است که مشخصات خود را در سیستم وارد کرده و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. و اگر مشخصات واچر با مشخصات مدارک شناسایی مهمان مطابقت نداشته باشد مهمان پذیرش نخواهد شد.


تغییر تاریخ در رزرو انجام شده مقدور نمی باشد، و در این خصوص می بایست رزرو جدید با شرایط و مبالغ جدید صورت گیرد.


ممکن است حین خرید و پرداخت وجه هتل، ظرفیت هتل منتخب تکمیل شود. اگر این اتفاق پس از پرداخت وجه از سوی کاربر صورت گیرد ، مبلغ به حساب کاربری ایشان اضافه خواهد شد و می تواند مجددا برای خرید هتل اقدام نماید. کسر مبلغ از حساب به منزله اخذ قطعی واچر هتل نبوده و در صورت انصراف از خرید، مبلغ به همان حسابی که از طریق آن خرید انجام شده است استرداد خواهد شد.


با توجه به قوانین موجود در اکثر هتل ها و تامین کنندگان هتلهای داخلی، رزرو هتل داخلی برای یک شب اقامت امکان پذیر نمی باشد و این قانون در ایام  و فصول مختلف متفاوت می باشد، لذا در صورت رزرو هتل برای یک شب، رزرو انجام شده توسط کارشناسان های مارکو با هتل و تامین کننده بررسی می گردد، لذا در صورت موافقت و تایید هتل و تامین کننده، رزرو تایید نهایی و قطعی می گردد و مسافر میتواند از رزرو خود استفاده نماید، ( بندرت ممکن است این تایید از طرف هتل یا تامین کننده با دریافت اضافه نرخ همراه باشد، که بلافاصله به مسافر اطلاع رسانی خواهد شد) و در صورت عدم تایید رزرو یک شب از سمت هتل و یا تامین کننده، هتل دیگری پیشنهاد میگردد، و در صورت عدم پذیرش هتل پیشنهادی توسط مسافر، مبلغ به حساب ایشان استرداد می گردد.


در صورت تحویل اتاق دیرتر از موعد مقرر توسط هتل ، هیچ مبلغی به مسافر استرداد نخواهد شد و های مارکو در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.


رزرو هتل فقط شامل رزرو اتاق به تعداد افراد و شبهای درخواست شده می باشد و دربرگیرنده مواردی همچون حمل و نقل فرودگاهی، حمل و نقل بین شهری، راهنما، تعیین طبقه، پارکینگ و یا اجاره ی خودرو، استخر، سونا، جکوزی و… نیست مگر در مواردی که در بخش توضیحات هتل بعنوان امکانات اضافه ذکر شده باشد، و همچنین مینی بار و صندوق امانات در اکثر هتل ها شامل هزینه اضافه بوده که به عهده مهمان است و در صورت ایجاد خسارت به هتل توسط میهمان کلیه خسارت ها از مسافر دریافت خواهد شد.


در زمان جستجوی هتل، با انتخاب هتل مورد نظر، تمام انواع اتاق‌ها برای مسافرین نمایش داده می‌شود، و مسافر می‌بایست متناسب به تعداد نفرات همراه در سفر اتاق مورد نظر خود را انتخاب نماید. در صورت عدم رعایت این مورد، ممکن است در زمان ورود به هتل هزینه از مسافر بصورت مستقیم دریافت گردد، و های مارکو در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.


در خصوص کودکان و نوزاد همراه، قوانین هر شهر و هر هتل متفاوت می باشد و اگر اتاق انتخابی شما شامل تخت برای کودک نباشد، طبق قوانین هتل ممکن است هزینه شارژ کودک (مالیات، خدمات، امنیت و ...) توسط رزرواسیون در محل هتل، بصورت مستقیم از مسافر دریافت گردد.


پس از ورود به هتل، در صورت خروج از هتل زودتر از موعد ثبت شده در واچر، وجهی بابت عدم استفاده از اتاق به مسافر مسترد نمی گردد.


در خصوص خرید گروهی در شرایط عادی (غیر اضطراری) فقط فردی که به نمایندگی از سوی مسافران اقدام به ثبت نام و خرید نموده مجاز به مراجعه به های مارکو جهت پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی بوده و سایر مسافران در این خصوص مجاز به مراجعه به های مارکو برای این امر نمی باشند.


در صورتیکه هتل به هر دلیلی، امکان پذیرش مهمان با وجود واچر معتبر را نداشته باشد، مسافر می بایست بلافاصله با واحد پشتیبانی 24 ساعته های مارکو با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۴۱۴۰  تماس گرفته تا در کمترین زمان مشکل حل شود و یا در صورت عدم پذیرش مسافر توسط هتل منتخب ، هتل مناسب دیگری مشابه هتل منتخب مهمان که از طرف تامین کننده پیشنهاد شده است برای ایشان جایگزین گردد. در صورت عدم پذیرش هتل پیشنهادی توسط مسافر، مبلغ اخذ شده بابت آن رزرو را به مهمان استرداد می کند و های مارکو دیگر هیچ مسئولیتی در قبال آن رزرو ندارد.


پس از پرداخت مبلغ رزرواسیون هتل و قطعی شدن آن، واچر برای کاربر صادر گردیده، در حساب کاربری وی منتشر شده، و به ایمیل کاربر نیز ارسال می گردد. ارائه واچر هتل به همراه مدارک شناسایی از سوی مهمان به مسئول پذیرش هتل الزامی است.


با توجه به شرایط هتل، رزرو اتاق های سه تخته ممکن است شامل یک اتاق دو تخته همراه با تخت اضافه(Extra bed)  بوده و یا سه تخت استاندارد است و نیز سایز اتاق ها و انتخاب طبقه اتاق  ها بستگی به ظرفیت هتل در زمان پذیرش مهمان دارد.


با تایید رزرو هتل، مسافر با قوانین و مقررات مربوط به هتل منتخب و همچنین قوانین مربوط به فسخ رزرو نیز موافقت می نماید، به علت اینکه فسخ یک واچر هتل ممکن است مشمول جریمه شود، به همین دلیل به مسافرین محترم پیشنهاد می شود پیش از قطعی نمودن هتل و خرید واچر قوانین و مقررات را کامل مطالعه نمایند. در قراردادهای آنلاین طبق قانون تجارت الکترونیک امضای مسافر به صورت اینترنتی انجام می‌شود. امضای الکترونیکی (Electronic Signature): عبارت از هر نوع علامت منضم شده یا به نحوی منطقی متصل شده به داده پیام است که برای شناسایی امضا کننده داده پیام مورد استفاده قرار می گیرد.


قوانین و مقررات هتل خارجی


ثبت نام در سایت های مارکو رایگان است. عملیات خرید هتل در وب‌سایت های مارکو مشمول مجموعه قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی هتل و یا استرداد هتل تعهد می‌دهد که از کلیه‌  قوانین و مقررات خرید هتل آگاهی کامل دارد و در صورت موافقت با این قوانین، بر روی چک باکس کلیک کرده و فرآیند خرید را کامل نماید.


با توجه به اینکه پس از خرید نهایی هتل امکان تغییر یا اصلاح نام و یا مشخصات مسافر وجود ندارد و جهت اصلاح اطلاعات، باید هتل کنسل شده و مجدداً خریداری شود، لذا ارائه اطلاعات شخصی صحیح، نظیر نام و نام خانوادگی طبق پاسپورت، ملیت مسافر، تعداد مسافرین، سن دقیق و ... بر عهده مسافر میباشد.


هتل خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصات خود را در سیستم وارد کرده و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. و اگر مشخصات واچر و مشخصات کارت شناسایی مسافر مطابقت نداشته باشد مسافر پذیرش نخواهد شد.


مسئولیت کنترل ویزای کشور مقصد و ویزای ترانزیت بعهده مسافر است، همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با پشتیبانی تماس بگیرید.


چنانچه مسافر ممنوع الخروج بوده و یا در بدو ورود به کشوری، مقامات محلی از ورود آن به کشور جلوگیری نمایند و یا در صورت عدم استفاده مسافر به هر دلیلی اعم از مواردی مانند جا ماندن از پرواز، عدم صدور ویزا از طرف کشور مقصد، نقص در مدارک پروازی، مشکل در گذرنامه مسافر، لغو و یا تاخیر پرواز به علت بدی آب و هوا و ... که باعث عدم استفاده مسافر از هتل یا تاخیر در استفاده هتل گردد، مسافر ملزم به پرداخت هزینه های صورت گرفته از سوی های مارکو با ارائه مستندات و مدارک مربوطه خواهد بود و هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه های مارکو نخواهد بود.


تغییر تاریخ در رزرو انجام شده مقدور نمیباشد، و در این خصوص می بایستی رزرو جدید با شرایط و قیمت جدید انجام شود.


رزرو اتاق برای افراد زیر سن قانونی که به تنهایی قصد اقامت در هتل را دارند از نظر سایت های مارکو بلامانع می باشد ولی پذیرش این مسافر بستگی به قوانین کشور محل اقامت دارد. در صورت نیاز به کنسلی ، جرایم طبق قوانین اعلام شده محاسبه و استرداد میگردد و شرکت های مارکو مسئولیتی در قبال مسافر ندارد. همچنین در صورت عدم دقت به شرایط سنی اقامت در برخی از هتلها که دارای شرایط سنی می باشد،کلیه مسئولیت و هزینه ها به عهده شخص مسافر می باشد .


اطلاعات هتل های موجود در سایت های مارکو شامل داشتن ظرفیت خالی اتاق، نقشه هتل، قیمتهای به روز شده، ستاره هتل‌ها، تصاویر هتل ها، عوارض و مالیات، حق سرویس، وعده های غذایی، امکانات هتل، ترانسفر فرودگاهی و ... توسط هتل ها و تامین کننده های مختلف تهیه می گردد و مسئولیت صحت آن، بر عهده هتل منتخب و یا تامین کنندگان سایت بوده و های مارکو در جهت ایجاد صحت اطلاعات هتل تمام تلاش خود را می نماید در صورت نیاز مسافر به کسب اطلاعات جزئی با دقت بالاتر می بایست با شماره پشتیبانی تماس حاصل فرمایند.


نظر به اینکه سیاستهای قابل اجرای هتل با تامین کنندگان سایت متفاوت از شرایط پذیرش و ابطال رزرو مسافر به صورت انفرادی است لذا تنها قوانین اعلام شده روی سایت های مارکو بر روابط مسافر با های مارکو در خصوص شرایط ابطال یا انجام تغییر روی واچر خریداری شده قابل اجرا می باشد.


ممکن است کنسل کردن واچر هتل از طریق وب‌ سایت های مارکو، شامل جریمه‌ی کنسلی شود. مقدار این جریمه بنا برقوانین کنسلی هر هتل و تامین کننده سایت متفاوت است که مبلغ جریمه در حین خرید هتل به اطلاع مسافر رسانده شده است. مبلغ جریمه از قیمت هتل کسر شده و مابقی مبلغ، به حساب مسافر استرداد خواهد شد. این مسئله در خصوص هتل هایی که جریمه آنها 100% در سایت قید شده صادق نیست و هزینه‌ی این هتل ها در صورت کنسلی به طور کامل دریافت می‌شود.


با توجه به قوانین تامین کننده، در صورت کنسل کردن واچر هتل، علاوه بر هزینه جریمه قید شده، مبلغ 10%هزینه خدمات (Service Fee) نیز از مبلغ کل کسر گردیده و مابقی مبلغ به حساب مسافر استرداد خواهد شد.


رزرو هتل فقط شامل رزرو اتاق به تعداد افراد و شبهای درخواست شده می باشد و دربرگیرنده مواردی همچون حمل و نقل فرودگاهی، حمل و نقل بین شهری، راهنما، تعیین طبقه، پارکینگ و یا اجاره ی خودرو و... نمی باشد و همچنین مینی بار و صندوق امانات در اکثر هتل ها شامل هزینه اضافه بوده که به عهده مسافر می باشد و در صورت ایجاد خسارت به هتل توسط مسافر، کلیه خسارت ها از مسافر دریافت خواهد شد.
طبقه واقع شدن اتاق و نوع تخت کاملا بستگی به شرایط موجود در زمان پذیرش مسافر (Subject To Availability) اتاقها دارد.


در صورتیکه در زمان اقامت مسافر، هتل در شرایط تعمیرات وRenew باشد و مسافر محترم از شرایط موجود ناراضی باشد، باید مستقیما عدم رضایت خود را به هتل اعلام نموده و از هتل درخواست هتل جایگزین نماید.در غیر اینصورت شرکت های مارکو هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.


ساعت ورود و خروج مسافر به/از هرهتل، متفاوت بوده و بر اساس قوانین و مقررات حاکم در مقصد مورد نظر می باشد و مسافر موظف به رعایت آن می باشد. در صورت نیاز به تحویل اتاق زودتر از زمان مقرر و یا تخلیه دیرتر از زمان اعلام شده حتما هماهنگی قبلی انجام پذیرد.


زمان پذیرش مسافر در هتل ها (Check In)عموما ساعت 14:00 می باشد. در صورت ورود بعد از این ساعت به هتل، به هر علت، مسافر موظف است این مساله را قبل از ساعت ذکر شده به پشتیبانی 24 ساعته های مارکو اطلاع دهد تا این مساله بلافاصله به هتل اعلام شود. در غیر اینصورت ممکن است هتل رزرو مسافر را (No-show) کنسل تلقی کرده و رزرو را باطل نماید، در اینصورت خسارات بعدی، طبق شرایط کنسلی اعمال میگردد و در این خصوص هیچگونه مسئولیتی بر عهده های مارکو نخواهد بود.


درتعدادی از هتل‌ها‌، هاستل‌ها، سوئیت‌ها و آپارتمان‌ها به علت عدم وجود پذیرش 24 ساعته، امکان ورود دیرتر از موعد مقرر میسر نمی‌باشد. و جهت حل این امر باید با هتل هماهنگی های لازم صورت پذیرد. همچنین در نظر داشته باشید، گاها این امر با پرداخت هزینه امکان پذیر خواهد بود. در صورتی که مسافر قصد ورود به هتل بعد از ساعت تعیین شده را دارد باید پیش از خرید، این مورد را با تیم پشتیبانی 24 ساعته های مارکو هماهنگ نموده و شرایط ورود به هتل را جویا شود، در غیر این صورت هیچگونه مسئولیتی بر عهده های مارکو نخواهد بود.


پس از ورود به هتل، در صورت خروج از هتل زودتر از موعد ثبت شده در واچر، و جهی بابت عدم استفاده از اتاق به مسافر مسترد نمیگردد.


در زمان رزرو هتل کلیه شرایط کنسلی و قوانین هتل در قسمت انواع اتاق ها برای مسافر نمایش داده میشود لطفا تمامی شرایط و قوانین به دقت مطالعه شود و در صورت وجود هر گونه ابهام در قوانین ذکر شده، پیش از نهایی کردن رزرو خود با پشتیبانی 24 ساعته های مارکو تماس حاصل فرمایید.


ممکن است حین فرآیند خرید و پرداخت وجه هتل، هتل منتخب پر شود،اگر این اتفاق بعد از کسر مبلغ از حساب شما رخ بدهد، مبلغ هتل به اعتبار شما افزوده می‌شود و می‌توانید مجدد برای خرید هتل اقدام فرمایید. کسر مبلغ از حساب شما به منزله‌ی اخذ قطعی هتل نبوده و در صورت انصراف از خرید، مبلغ به همان حسابی که از طریق آن خرید انجام شده استرداد خواهد شد.


پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو هتل قطعی شده و واچر هتل به ایمیل مسافر ارسال می‌شود. هنگام مراجعه به هتل، ارائه واچر هتل به همراه مدرک معتبر شناسایی به مسئول پذیرش الزامی می باشد.قابل ذکر است هتل ها تا یک روز قبل از ورود مسافر شماره تائیدیه (Hotel Confirmation Number) را به شرکت های مارکو اعلام مینمایندوکد اعلام شده همان زمان از طریق پیامک و ایمیل  برای مسافر ارسال میگردد.در صورت عدم دریافت کد تایید ذکر شده تا تاریخ مذکور، لطفا با تیم پشتیبانی های مارکو تماس حاصل فرمایید.


واچر های مارکو پس از صدور جهت اقامت در هتل کاملا معتبر می‌باشد، با توجه به اینکه قوانین سفارت هر کشور جهت پذیرش واچر هتل متفاوت می‌باشد خواهشمند است اطلاعات تکمیلی مورد نیاز را از سفارت مورد نظر کسب نمایید.


با توجه به تنوع اتاقهای موجود(Type Room) در هتل، هتل آپارتمان و ...، رزرو اتاق های سه تخته(Triple) شامل یک اتاق دو تخته همراه با تخت اضافه (Extra bed)  و یا سه تخت استاندارد می باشد و نیز سایز اتاق ها و انتخاب طبقه اتاق کاملا بستگی به شرایط موجود بودن ظرفیت هتل(Subject To Availability) در زمان پذیرش مسافر دارد.


توجه داشته باشید در صورتیکه اقدام به رزرو اتاق دو تخته (Double/Twin) مینمایید و همراه (فرزند) دارید، به کودک شما تختی اختصاص داده نخواهد شد. قانون سن فرزند همراه بدون تخت در هتلها متفاوت می باشد و اگر پذیرش فرزند همراه مسافر شامل هزینه ای گردد مستقیما توسط مسافر به هتل پرداخت خواهد شد.همچنین در صورت نیاز به تخت برای کودک در هر سنی زمان خرید، باید کودک را بزرگسال انتخاب نموده و اطمینان حاصل فرمایید نوع اتاق منتخب ظرفیت کل تعداد نفرات در یک اتاق را دارا می باشد، در صورت عدم رعایت این موضوع زمان پذیرش هزینه نفر اضافه مستقیما توسط مسافردر هتل پرداخت می گردد و هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه های مارکو نخواهد بود.


ظرفیت پذیرش مسافر در اتاق Single یک نفر و در اتاق Double دونفر و در اتاق Triple سه نفر و در اتاق Quadruple چهار نفر می باشد.در صورتیکه تعداد مسافرین منطبق با ظرفیت اتاق خریداری شده نباشد در صورت پذیرش از طرف هتل، هزینه پذیرش و خدمات مربوط به نفرات اضافه مستقیما در هتل از مسافرین محترم دریافت خواهد شد.


هزینه پرداختی بابت تخت اضافه (Extra Bed) در برخی هتلها، شامل هزینه غذا (Meal) نمی گرددو مسافر ملزم به پرداخت هزینه در هتل می باشد.


با توجه به اینکه بعضی از اتاقها دارای شرایط خاص، مثل ویژه پذیرش خانمها یا ویژه پذیرش آقایان می باشند، در صورتیکه مسافری بدون توجه به این شرایط اتاق را خریداری نماید، کلیه مسئولیت آن به عهده شخص مسافر می باشد. در این مواقع اگر مسافر در اتاق پیشنهادی هتل پذیرش شود، کلیه هزینه های اتاق جدید به عهده شخص ایشان می باشد.همچنین هتل اجازه عدم پذیرش مسافر را دارا می باشد.


در خصوص خرید گروهی در شرایط عادی (غیر اضطراری) فقط فردی که به نمایندگی از سوی مسافران اقدام به ثبت نام و خرید نموده مجاز به مراجعه به های مارکو جهت پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی بوده و سایر مسافران در این خصوص مجاز به مراجعه به های مارکو برای این امر نمی باشند.


در قبال هرگونه افزایش قیمت توسط خدمات دهندگان گشت اعم از افزایش نرخ ارز، افزایش نرخ هتل، پرواز و یا سایر خدمات، با ارائه مدارک مستند از سوی های مارکو با تایید سازمان، مسافر موظف به پرداخت مابه التفاوت اعلام شده از سوی های مارکو می باشد.


سایت های مارکو درخواست های ویژه مسافرین از قبیل: اتاق با تخت دونفره، اتاق با دو تخت یکنفره، اتاق دارای امکان استفاده از سیگار، ورود زودتر از وقت تعیین شده به اتاق و یا خروج دیرتر از وقت تعیین شده از اتاق و ... را به هتل منتقل میکند، اما چون پاسخ نهایی این درخواست ها از طرف هتل خواهد بود، های مارکو نسبت به تایید نهایی آنها تعهدی ندارد.


پرداخت عوارض خروج از کشور، مالیات شهری (City Tax) و مالیات مسافرتی (Tourist Tax) در کشورهای مقصد به عهده شخص مسافر می باشد. همچنین اکثر هتلها در بدو ورود مبلغی به عنوان ودیعه (Deposit) در زمان تحویل اتاق از مسافر دریافت میکند که مسافر می بایستی این مبلغ را مستقیما به هتل پرداخت نماید.


در نظر داشته باشید  در تعدادی از هتلها همراه  داشتن  کارت اعتباری ( Credit Card )   برای پرداخت  سپرده  ( Deposit )،  مالیات  شهری  (City Tax/Tourist Tax)  و هزینه های دیگر در هتل الزامی می باشد، و هچنین ممکن است هتل منتخب شما دارای الزامات و شرایط خاص دیگری نیز باشد، لذا به همین منظور در قسمت شرایط کنسلی و همچنین قبل از پرداخت وجه، قوانین هتل و الزامات هتل منتخب شما به زبان انگلیسی بصورت کامل بیان شده است، لطفا قبل از خرید قطعی هتل قوانین مورد نظر را کامل مطالعه فرمایید و یا در صورت نیاز به توضیحات بیشتر با پشتیبانی 24 ساعته های مارکو با شماره 02141501 تماس حاصل فرمایید در صورت عدم توجه کافی به قوانین ذکر شده و ایجاد مشکل یا عدم پذیرش هتل زمان ورود هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه های مارکو نخواهد بود.


با توجه به قوانین دولت گرجستان و عدم اجازه ورود اتباع ایرانی در برخی مواقع، ترجیحا صورتحساب رزرو هتل خود را هنگام سفر همراه داشته باشید، جهت دریافت صورتحساب با واحد پشتیبانی های مارکو تماس حاصل فرمایید. همچنین همراه داشتن بلیط رفت و برگشت، بیمه مسافرتی به میزان تعداد شبهای اقامت منطبق با بلیط و واچر هتل و ارز کافی همراه مسافرین (هر نفر روزانه ۱۰۰ دلار) الزامی می باشد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با واحد پشتیبانی ۲۴ ساعته های مارکو تماس حاصل فرمایید.

بر اساس اعلام مراجع ذیربط در اکثر کشورها، ورود اقلام دارویی که حاوی مقادیری از مواد مخدر و یا روانگردان باشد، به اکثر کشورها خصوصا کشورهای حوزه خلیج فارس، گرجستان، روسیه، ترکیه و... ممنوع بوده و مشمول جریمه های سنگین شامل حبس‌های بلند مدت خواهد شد. لذا با توجه به اینکه هموطنان گرامی از مواد ترکیبی داروها اطلاعی ندارند، توصیه می‌گردد از همراه داشتن هر گونه دارو به کشور مقصد خودداری نمایند.


در صورتیکه هتل به هر دلیلی (به غیر از موارد ذکر شده) امکان پذیرش مسافر با وجود واچر معتبر را نداشته باشد، مسافر باید با واحد پشتیبانی شبانه روزی های مارکو با شماره 02141501 تماس گرفته تا در کمترین زمان مشکل حل شود و یا در صورت عدم پذیرش مسافر توسط هتل منتخب ، هتل مناسب دیگری مشابه هتل منتخب مسافر که از طرف تامین کننده پیشنهاد شده است برای مسافر جایگزین گردد. در صورت عدم پذیرش هتل پیشنهادی، توسط مسافر شرکت های مارکو مبلغ اخذ شده بابت آن رزرو را به مسافر استرداد می کند و دیگر هیچ مسئولیتی در قبال آن رزرو ندارد.


مسافر موظف است در طول سفر، مطابق با دستورالعمل بیمه ابلاغی از سوی سازمان، اقدامات لازم را در خصوص پوشش بیمه ای تکلیفی و اختیاری بوسیله پشتیبانی شبانه روزی های مارکو بعمل آورده، و در صورت عدم صدور بیمه و بروز هر نوع حادثه ای در طول سفر کلیه خسارتها برعهده مسافر خواهد بود .توجه داشته باشید بیمه نامه هایی که بعد از تاریخ سفر و بعد از خروج از کشور خریداری شوند فاقد اعتبار می باشند.


رعایت شئونات و اخلاقیات در طول سفر از سوی مسافر الزامی بوده و همچنین مسافر موظف به رعایت کلیه مقررات کشور مقصد می باشد، بنابراین عواقب ارتکاب هرگونه تخلف و تبعات داشتن داروهایی که احیانا در کشور مقصد غیر مجاز بوده، برعهده مسافر است و چنانچه از این بابت های مارکو جریمه ای پرداخت نماید می تواند با ارائه مستندات، هزینه انجام شده را از مسافر دریافت نماید.


رسیدگی به هرگونه اختلاف بین طرفین قرارداد با ارائه دلایل، بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و آرا صادره از سازمان برای طرفین لازم الاجراست.


با تایید رزرو هتل، مسافر با قوانین و مقررات مربوط به هتل منتخب و همچنین قوانین مربوط به فسخ رزرو نیز موافقت می نماید، به علت اینکه فسخ یک واچر هتل ممکن است مشمول جریمه شود، به همین دلیل به مسافران محترم پیشنهاد میشود پیش از قطعی نمودن هتل و خرید واچر قوانین و مقررات را کامل مطالعه نمایند. در قراردادهای آنلاین طبق قانون تجارت الکترونیک امضای مسافر به صورت اینترنتی انجام میشود.
امضای الکترونیکی (Electronic Signature): امضای الکترونیک عبارت از هر نوع علامت منضم شده یا به نحو منطقی متصل شده به داده پیام است که برای شناسایی امضا کننده داده پیام مورد استفاده قرار می‌گیرد.


 قوانین و مقررات ترانسفر فرودگاهی


انواع ترانسفر:


ترانسفر گروهی (Group Sharing): این نوع ترانسفر با خودرو اتوبوس، مینی بوس، ون و... مخصوص شهر مقصد انجام می‌پذیرد، و شامل مسافرین متعددی می‌باشد که هر خانواده یا شخص در هتل‌های مختلف اقامت دارند، و مسئول ترانسفر با بررسی‌های مسیر، ترافیک و محدودیت‌های موجود، مسافرین هر هتل را بر اساس برنامه از پیش تعیین شده به هتل مورد نظر منتقل می‌نمایند، همچنین بر همین اساس و اولویت مسیرها، مسافرین را از هتل به فرودگاه منتقل خواهند نمود. با توجه به تعدد هتل‌ها این نوع ترانسفر که از اقتصادی‌ترین و به صرفه‌ترین انواع ترانسفر می‌باشد، زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد صرف خواهد نمود.


ترانسفر خصوصی (Private): این نوع ترانسفر بصورت کاملا اختصاصی در یک خودرو انجام می‌پذیرد. خودروهای این نوع ترانسفر شامل Vito, Viano, Prado, Pajero, Hyundai, Lexus, Toyota و انواع دیگری از خودروهای شهر مقصد می‌باشد. انتخاب خودرو با تیم ترانسفر شهر مقصد بر اساس ظرفیت موجود خودروها خواهد بود.


ترانسفر ویژه (Vip): این نوع ترانسفر نیز بصورت کاملا اختصاصی در یک خودرو انجام میپذیرد، این نوع ترانسفر با  خودروهای بسیار لوکس و با بهترین کیفیت انجام میشود، خودروهای این نوع ترانسفر شاملBMW-Mercedes-S Class و انواع دیگری از خودروهای لوکس شهر مقصد می باشد. انتخاب خودرو با تیم ترانسفر شهر مقصد بر اساس ظرفیت موجود خودروها می باشد.


ارائه سرویس ترانسفر فرودگاهی تا 24 ساعت پیش از پرواز امکان پذیر است، لطفا در صورت درخواست تغییر تاریخ پرواز یا هتل، این محدودیت زمانی را در نظر داشته باشید، در صورت عدم امکان ارائه این سرویس به علت محدودیت زمانی، مبلغ ترانسفر به حساب مسافر استرداد خواهد شد.


 شرایط کنسلی ترانسفر فرودگاهی: کنسلی ترانسفر فرودگاهی تا 36 ساعت مانده به پرواز با کسر 10% هزینه خدمات امکان پذیر است، اما بعد از آن غیر قابل استرداد می‌باشد.


 لطفا شماره تماس فعال و در دسترس خود در پیام رسان واتس‌اپ و تلگرام را در زمان خرید ترانسفر وارد نمایید. جزئیات هماهنگی ترانسفر برگشت از طریق پیام رسان‌های مذکور 24 ساعت پیش از پرواز برگشت به اطلاع شما خواهد رسید.


شماره تماس اضطراری: در نظر داشته باشید شماره تماس اضطراری (Transfer Emergency Contact ) همکاران ما در مقصد، در انتهای واچر شما درج گردیده است، لذا در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره اعلام شده تماس حاصل فرمایید.


های مارکو تمام تلاش خود را در جهت انتقال راحت و با کیفیت مسافرین خود خواهد نمود، با این حال در صورت بروز مشکلات غیر قابل پیش بینی از جمله ترافیک غیر منتظره، وارد نمودن جزئیات اشتباه پرواز یا هتل توسط کاربر در زمان خرید، بسته شدن مسیرهای منتهی به فرودگاه و... که باعث از دست رفتن پرواز گردد، های مارکو هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.


جزئیات ترانسفر از فرودگاه به هتل: در بدو ورود به مقصد، لطفا همکاران ما را بیابید، تیم ترانسفر های مارکو با پیراهن قرمز رنگ و تابلوهایی که نام شما یا نام هتل شما و یا  هر دو مورد بر روی آن درج شده است در فرودگاه حضور دارند و شما را راهنمایی خواهند نمود، زمان انتظار ترانسفرهای گروهی (Group Sharing) در فرودگاه 20 تا 30 دقیقه می‌باشد.


جزئیات ترانسفر از هتل به فرودگاه: 24 ساعت پیش از پرواز برگشت، جزئیات هماهنگی ترانسفر از طریق شماره تماس شما در پیام رسان واتس‌اپ و تلگرام به اطلاع شما خواهد رسید، همچنین در صورت عدم دریافت پیام حتما 24 ساعت پیش از پرواز با شماره اضطراری (Transfer Emergency Contact) درج شده در انتهای واچر تماس حاصل فرمایید تا زمان دقیق حضور شما در لابی هتل اعلام گردد. قابل ذکر است این زمان با توجه به فاصله هتل، ترافیک، مدت زمان مورد نیاز برای سوار شدن مابقی مسافرین از هتل‌های دیگر در ترانسفرهای گروهی و... برنامه‌ریزی شده است. لذا لطفا به این موضوع دقت فرمایید و همچنین 30 دقیقه پیش از ساعت هماهنگ شده در لابی هتل همراه چمدان‌های خود حضور داشته باشید، تا در زمان رسیدن مسئول ترانسفر، زمان کافی برای انتقال بار شما و همچنین سوار شدن شما وجود داشته باشد، و طبق برنامه تعیین شده در فرودگاه حضور یابید. در غیر اینصورت ترانسفر، محل را ترک خواهد نمود و مسئولیت خسارت‌های ناشی از آن از جمله هزینه تاکسی، خسارات ناشی از جاماندن از پرواز و... بعهده های مارکو نمی‌باشد.


در همه انواع ترانسفر فرودگاهی، انتقال از فرودگاه به هتل و بالعکس، ترانسفر هر نفر فقط با یک چمدان استاندارد و یک ساک دستی انجام خواهد شد، بنابراین در صورت داشتن چمدان بزرگ و سنگین خارج از استاندارد و یا تعداد بیشتر چمدان، ارائه این خدمات ممکن است با دریافت هزینه بیشتر در مقصد میسر باشد و یا ارائه آن امکان پذیر نباشد.


تعداد محدودی از هتل‌ها در کوچه‌های باریک واقع شده‌اند که امکان تردد و توقف خودروهای ترانسفر گروهی در آن میسر نمی‌باشد، لذا خودروی مورد نظر در نزدیک‌ترین فاصله به هتل که امکان توقف خودرو می‌باشد، جهت پیاده شدن و سوار شدن مسافرین توقف خواهد نمود.


نرخ ترانسفر برای کودکان زیر دو سال رایگان می‌باشد، و برای کودکان بالای دو سال هزینه یک فرد بزرگسال دریافت می‌گردد. همچنین به کودکان بالای دو سال صندلی تعلق می‌گیرد. لذا در زمان خرید هتل، سن کودک خود را دقیق وارد نمایید. در صورت مغایرت سن واقعی کودک با سن وارد شده در زمان خرید، هزینه ترانسفر در مقصد بصورت مستقیم از مسافر دریافت خواهد شد.


هواپیمای ایرلاین های داخلی از کدام ترمینال های فرودگاه مهرآباد حرکت میکند؟

ترمینال 1: کیش‌ایر، زاگرس

ترمینال 2: ایران ایر، ایر تور، آتا، قشم ایر، معراج، کارون


ترمینال 4: ماهان، کاسپین، آسمان، اترک، تابان، سپاهان، فلای پرشیا

ترمینال 4 یا 6 : سپهران، پویا، ساها (قبل از سفر، از اطلاعات فرودگاه مهرآباد استعلام شود)

 

قوانین کنسلی پرواز

با توجه به متفاوت بودن قوانین جریمه و استردادی پرواز های داخلی و خارجی ، در هنگام خرید می توانید قبل از رزرو بلیط این قوانین را در قسمت قوانین استرداد که مربوط به همان پرواز می باشد مشاهده کنید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید با پشتیبانی این مجموعه تماس حاصل نمایید . 


با توجه به اعلام مستقیم نرخ پرواز ها توسط شرکت های هواپیمایی و دفاتر چارترکننده و عدم دخل و تصرف های مارکو در قیمت ها و همچنین تصویب سقف نرخ مجاز پرواز های داخلی توسط سازمان هواپیمایی کشوری (قابل مشاهده در لینک www.aira.ir)، در صورت مشاهده نرخ بالاتر از سقف مجاز، از خرید خودداری فرموده و مراتب را به پشتیبانی های مارکو اطلاع دهید.

 

خدمات HIMARCO

چرا HIMARCO

  • جستجوی آسان
  • خرید آنلاین
  • ضمانت
  • پشتیبانی 24 ساعته
نمادهای اعتماد
سامانه خدمات گردشگری HIMARCO

HIMARCO وب سایت خدمات گردشگری آنلاین جامعی است که با محیط کاربری ساده و آسان، از ایجاد هرگونه مشکل و سردرگمی برای شما مسافر گرامی، جلوگیری کرده و با ارتباط خوبی که با شرکتهای هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی فعال در سطح کشور و هتل ها دارد، می تواند راه میانبری باشد تا شما به راحتی بدون هیچ نگرانی و بدون پرداخت هزینه اضافی و با پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته بتوانید نسبت به خرید بلیط هواپیما در پروازهای خارجی و پروازهای داخلی، چارتر، خرید بلیط اتوبوس، رزرو هتل و بلیط قطار اقدام نمایید.